Tidligere i år sto det 31 leiligheter tilsynelatende klare for beboere i Tollbugata. Dessverre var boligene mangelfulle, skriver Drammens Tidene.
Innflytting ble utsatt i flere uker
Problemene startet allerede før innflytting. To dager før det var meningen at beboerne skulle overta så fikk de beskjed om at brukstillatelsen ikke var klar. De måtte vente i fem uker før de kunne flytte inn.
Men problemene stoppet ikke der. Det viste seg at det var mange feil i boligene. Kristian Røyne forteller til Nettavisen at han har brukt 10 000 kroner håndverkere som kan rette opp mangler i hans nye leilighet.
Han flyttet inn for kort tid siden, og har sammen med flere beboere forsøkt å komme i kontakt med utbyggeren på både epost og telefon. Vedkommende har ikke svart, og Røyne forteller ar han er svært fortvilet.
-Det er flere steder hvor gipsveggen ikke har blitt sparklet ordentlig så man kan se ujevnheter i veggen. I tillegg er det flere steder det ser ut som om det bare er malt med et strøk, forteller han. I tillegg er det riper og skader på baderomsflisene.
Han forteller at han ikke orker at det skal være såpass stygt, og at det ikke er kvaliteten et nybygg skal ha.
Les mer om reklamasjon ved boligkjøp her
Svar uteblir
Røyne har kontaktet megler for at han skal kontakte utbyggeren, men han har enda ikke hørt noe. Han vurderer å engasjere advokat om det forblir stille.
Drammens tidene omtalte saken først, og forsøkte å komme i kontakt med utbyggeren Raymond Orfjell. Han svarer på sms at han ikke kjenner saken, og henviser til megleren.
Christian Gjedal Udgaard i Nordvik er megleren og forteller at han kontaktet utbyggeren flere ganger, men forstår at svarene har tatt tid.
-Jeg har full forståelse for at folk ønsker et svar og det er frustrerende hvis man ikke får det. Likevel har jeg inntrykk av at utbygger har svart de fleste ganske raskt, sier han. Han forteller at han senest i dag var på besøk hos en beboer i T27 som var veldig fornøyd, og legger til at det er normalt at enkelte ting i nybygg trenger oppretting.
Han avslutter med å fortelle at han er opptatt av at alt skal gjøres riktig, og at han skal følge opp beboere og utbyggere i tiden fremover.
Trenger du advokathjelp ved reklamasjon på bolig? Les mer om det her